Projektowanie i personalizacja identyfikatora w 3 prostych krokach

Atrybutami uczestników wydarzeń są spersonalizowane identyfikatory. Niezależnie od tego, czy będziesz musiał stworzyć je na potrzeby konferencji, kongresu, sympozjum, zawodów sportowych, czy innego rodzaju event – warto, byś potrafił zrobić to sprawnie i prawidłowo, a my pokażemy Ci, jak to osiągnąć w 3 krokach.

Krok 1. Wybór identyfikatora

Na pozór to nic takiego, lecz pamiętaj, że nie będziesz mieć drugiej szansy, by zdecydować o formacie, metodzie druku i materiale, z jakiego zostanie wykonany nośnik. Typ identyfikatora powinien być uzależniony przede wszystkim od charakteru wydarzenia.

Krok 2. Przygotowanie projektu graficznego

Kiedy zapadną decyzje odnośnie formatu, metody druku i materiału, przechodzimy do projektowania treści identyfikatora i grafiki, która będzie stanowiła jej opakowanie. Najistotniejsze jest określenie, jakie informacje powinny znaleźć się na nośniku, a później to jak powinny zostać rozmieszczone. Co warto zamieścić na identyfikatorze?

✔  informację o uczestniku oraz kod QR lub kreskowy (jeśli korzystamy z aplikacji umożliwiającej elektroniczną identyfikację uczestnika),
✔  nazwę wydarzenia, jego datę i lokalizację,
✔  logotyp organizatora lub eventu,
✔  logotypy partnerów.

Tło i elementy graficzne identyfikatora powinny bazować na grafice bitmapowej (w rozdzielczości 300 dpi) lub wektorowej, która jest lekka i skaluje się w dowolnym zakresie bez utraty jakości.

Krok 3. Personalizacja identyfikatora

Personalizacja w przypadku identyfikatora to nic innego, jak umiejscowienie na nim wybranych danych uczestnika, które ten podał nam podczas rejestracji na wydarzenie. Najczęściej są to: imię i nazwisko, nazwa reprezentowanej firmy i niekiedy stanowisko.

Posiadacze pakietu aplikacji Adobe mogą skorzystać z funkcji umożliwiającej personalizację dokumentów oferowanej przez program InDesign. Wskazanie bloku tekstu i osadzenie w nim specjalnego znacznika/ów pozwala personalizować treść na bazie pliku CSV, który zawiera rekordy uczestników. Czynność ta wymaga dobrej znajomości pakietu Adobe, który jest dość kosztowny. System CONREGO oferuje jednak znacznie tańszą alternatywę w zakresie personalizacji identyfikatorów, biletów i innych dokumentów w formacie PDF.

Nasz system wzbogaciliśmy o moduł Generatora PDF umożliwiający błyskawiczne generowanie spersonalizowanych dokumentów, m.in. identyfikatorów (lecz również certyfikatów, dyplomów, wejściówek, biletów, zaproszeń). Jak to działa? Za pomocą Generatora PDF przygotowujesz szablon bazujący na projekcie graficznym. Ta warstwa stanie się tłem dla warstwy danych, którą stworzysz wybierając odpowiednie pola danych uczestników. Moduł połączy obie warstwy, spersonalizuje tę drugą, a na końcu wygeneruje pojedyncze lub wielostronicowe pliki. Tym sposobem będziesz miał odpowiednio zaprojektowane, spersonalizowane i gotowe do druku identyfikatory! Proste!

Poszliśmy o krok dalej. Dzięki połączeniu modułów Generator PDF i Mailingi możesz drogą mailową rozesłać je do uczestników. W tym celu do formatki maila wystarczy dodać odpowiedni tag, który podczas wysyłki automatycznie załączy spersonalizowany plik PDF. Zobacz, jakie to proste rejestrując 14-dniowe bezpłatne konto testowe CONREGO!

Udostępnij znajomym

Zapisz się do newslettera CONREGO i zdobywaj wiedzę!

Oświadczam, że zapoznałem się z treścią i akceptuję politykę prywatności oraz regulamin newslettera internetowego na stronie conrego.pl

Poznaj 9 technik skutecznej promocji wydarzenia!

Bezpłatny poradnik podpowie Ci, jak zwiększyć zainteresowanie uczestników i tempo sprzedaży wejściówek na Twoją konferencję, kongres lub szkolenie, czyli:

- jak komunikować się z uczestnikami,
- jak bezpłatnie reklamować wydarzenie,
- jak sprawić, by uczestnicy polecali event,
- jak zaangażować speakerów w promocję,
- jak wzmocnić markę wydarzenia.