10 wskazówek, które pomogą Ci wypromować event
Jeśli organizujesz wydarzenie, z pewnością chcesz, aby dowiedziało się o nim jak najwięcej osób. Co zrobić, by tak się stało? Wypróbuj poniższe wskazówki, a o Twoim evencie zrobi się naprawdę głośno!
Jeśli organizujesz wydarzenie, z pewnością chcesz, aby dowiedziało się o nim jak najwięcej osób. Co zrobić, by tak się stało? Wypróbuj poniższe wskazówki, a o Twoim evencie zrobi się naprawdę głośno!
Pomyśl – ile osób zarejestrowało się do tej pory na Twoje wydarzenia? Czy to już całkiem spora liczba? Wykorzystaj ten fakt i dodaj do witryny przycisk licznika zarejestrowanych. W ten sposób pokażesz, że masz doświadczenie w tym, co robisz, a uczestników Twoich eventów jest coraz więcej. Nie zapomnij także poprosić gości dotychczasowych wydarzeń o wyrażenie opinii!
Prowadzenie bloga jest bardzo korzystne z przynajmniej kilku powodów. Po pierwsze, zwiększa to organiczne wyniki wyszukiwania wokół wydarzenia w internecie. Po drugie, tworzy treści do promocji za pośrednictwem mediów społecznościowych. Co więcej, jeśli prowadzisz blog, możesz rozwinąć sieć kontaktów z innymi blogerami i wymieniać się z nimi treściami, a co za tym idzie – powiększać zasięgi.
Organizujesz wydarzenie, w którym udział wezmą prelegenci? Wykorzystaj to! Skup się na zarysie sesji i na tej podstawie stwórz materiały promocyjne. Z pewnością przemówi to do potrzeb gości.
Udało Ci się znaleźć naprawdę atrakcyjną lokalizację dla swojego wydarzenia? Nie możesz tego nie wykorzystać!
Nie każdy planista ma możliwość i budżet, by zaprosić Madonnę. I wcale nie o to chodzi! Niezależnie od tego, czy zatroszczysz się o świetny pokaz rozrywkowy (nawet małego formatu), czy degustację egzotycznych dań, skup się na szczegółach. Rozpocznij projektowanie zajawek: czy wiesz o tych pokazach, potrawach lub innych niepowtarzalnych elementach? Wszystkie te informacje mogą dla Ciebie zdziałać naprawdę wiele. I pamiętaj, że różnorodność jest kluczem!
To prawda, że sponsorzy są bardzo trudni do pozyskania, ale nie zniechęcaj się. Gdy dostrzegą, że ich followujesz, poproś o wzajemność, jeśli nie odwdzięczą się sami. Nigdy zaszkodzi zapytać! Twoi partnerzy mogą służyć jako adwokaci, którzy pomogą podwoić Twój zasięg promocyjny.
Udostępnianie treści w mediach społecznościowych ma ogromną moc. Zachęć więc ludzi, by dzielili się informacjami o Twoim wydarzeniu w social mediach, składając im propozycje nie do odrzucenia.
Sieci społecznościowe takie jak Facebook i LinkedIn oferują niedrogi i ukierunkowany sposób dotarcia do potencjalnych uczestników. Mimo to, przed publikacją reklamy weź udział w kursie pisania reklam na Facebooku. Dowiesz się z niego m.in., że przy tego typu reklamach kluczowe są zdjęcia, a zwięzłe CTA (ang. call-to-action – wezwanie do działania) potrafi naprawdę wiele!
Nie każdy z nas ma kilkanaście miesięcy na rozpoczęcie planowania z wyprzedzeniem, ale warto pamiętać o jednym – im szybciej, tym lepiej. Dzięki zapasowi kilku lub kilkunastu miesięcy spokojnie zbudujesz plan działania i łatwiej Ci będzie pozyskać sponsorów.
Nie każdy zdaje sobie z tego sprawę z tej banalnej prawdy – słowa mają ogromne znaczenie. Dlatego każde pojedyncze zdanie, które pojawi się podczas promocji wydarzenia, powinno żyć, angażować, zadawać pytanie, chwalić innych, wyróżniać fanów, być entuzjastyczne. Jeśli nie zależy Ci na swoim własnym wydarzeniu, dlaczego innym powinno? Publikując przyciski przekierowujące na formularz rejestracji na konferencję stosuj zwroty sugerujące skutek: REJESTRACJA EARLY-BIRD lub ZAREJESTRUJ SIĘ ZE ZNIŻKĄ!
Oczywiście to nie wszystkie wskazówki przydatne podczas tworzenia udanej strategii marketingu eventowego. Jakie było Twoje doświadczenie i jaka taktyka zadziałała?
Tomasz Chrościechowski