Identyfikatory dla uczestników konferencji i kongresów
Czy wiesz, że identyfikatory stanowią najczęściej wykorzystywaną metodę weryfikacji uczestników wydarzeń?
Czy wiesz, że identyfikatory stanowią najczęściej wykorzystywaną metodę weryfikacji uczestników wydarzeń?
Sprawdzają się między innymi na konferencjach, kongresach czy seminariach. Wybór rodzaju identyfikatora jest bardzo ważny z wielu powodów. Poszczególne typy znacząco się od siebie różnią, dlatego ważne jest, byś wybrał ten najlepszy dla swojego wydarzenia.
Z reguły uczestnicy zostają zaopatrzeni w badge na stanowiskach recepcji konferencyjnej. O tym, kiedy je przygotować, decyduje organizator. Można to zrobić przed imprezą, zlecając produkcję po zamknięciu rejestracji uczestników, lub umożliwić wydruk na miejscu, w trakcie recepcji.
Decyzja o tym, kiedy wydać badge, wpływa na dostępne metody druku. W dzisiejszym artykule opiszemy po kolei dostępne typy identyfikatorów, a następnie przybliżymy koszty ich produkcji. Sam zdecydujesz, która z metod jest najlepsza dla Twojego wydarzenia.
To najpopularniejszy rodzaj identyfikatorów. Wykonuje się je z papieru o gramaturze 300 g/m² i wyższej, a następnie powleka laminatem lub lakierem UV. Niestety, ich druk w trakcie eventu nie jest możliwy ze względu na ograniczenia technologiczne. Zastosowanie tego typu identyfikatorów wymaga więc przygotowania wszystkich egzemplarzy jeszcze przed wydarzeniem.
Opcjonalnie możesz założyć druk 10-20% identyfikatorów in blanco, by uzupełniać dane uczestników inną metodą. Druk samych danych przygotujesz poprzez zastosowanie etykiet (patrz Etykiety samoprzylepne). Ewentualnie – jeśli zrezygnujesz z laminatu/UV – do nadruku danych uczestnika możesz zastosować odpowiedni model drukarki laserowej albo atramentowej. Kalibracja druku na drukarkach biurowych jest jednak utrudniona, należy więc stosować możliwie lekki papier (300 g/m² to maksimum, choć wiele drukarek przyjmie nie więcej niż 240-250 g/m²).
Zalety:
Wady:
Druk na imprezie: tylko dane uczestnika nanoszone za pomocą drukarek biurowych, drukarek etykiet lub odręcznie markerem.
Karty plastikowe wymagają zastosowania drukarek, które naniosą druk za pomocą specjalnych kalek. Karty PCV są dość powszechnie stosowane w biurach jako identyfikatory pracownicze.
Zalety:
Wady:
Jeśli zdecydujesz się na zastosowanie kart plastikowych, optymalne pod kątem kosztów i czasu obsługi uczestnika może okazać się wydrukowanie wszystkich identyfikatorów przed imprezą. Pojedyncze sztuki dla nieprzewidzianych gości i tych, którzy utracili identyfikator, możesz dodrukować już w trakcie wydarzenia.
Druk na imprezie: w całości lub tylko dane uczestnika, jeśli karty zostaną przedrukowane wcześniej projektem graficznym.
Podczas Europejskiego Kongresu Kultury w 2011 roku CONREGO użyło drukarek termotransferowych. Do druku wykorzystują one rolki taśmy termotransferowej umożliwiającej naniesienie materiału poprzez roztopienie pokrycia specjalnej „kalki”, w wyniku czego obecny na niej barwnik zostaje przyklejony do powierzchni taśmy. Taśma powinna zostać wcześniej przedrukowana tłem graficznym identyfikatora. Drukarka nanosi jedynie materiał w postaci danych osobowych uczestnika (oraz kod QR uczestnika wydarzenia) w czerni.
Zalety:
Wady:
Druk na imprezie: tylko dane uczestnika.
Metoda opracowana przez zespół CONREGO redukuje budżet do kosztu zakupu trzech podstawowych artykułów: ryzy papieru, zwykłej drukarki atramentowej i koszulek PCV w rozmiarze mogącym zmieścić kartkę formatu A6.
W naszym systemie do rejestracji istnieje moduł generujący spersonalizowane identyfikatory konferencyjne i inne dokumenty w formacie PDF. Zastosuj szablon w formacie A4 i przygotuj własny projekt identyfikatora, który docelowo złożysz do formatu A6 (105 x 148 mm). Ten rozmiar w zupełności wystarcza, by na froncie identyfikatora osadzić: logotypy organizatora lub eventu, imię, nazwisko, nazwę organizacji uczestnika, kategorię uczestnictwa oraz kod QR identyfikujący uczestnika eventu w systemie rejestracji. Dzięki tej metodzie z powodzeniem można zadrukować także rewers. Warto więc zastanowić się nad drukiem mapki sytuacyjnej oraz programu wydarzenia (program ogólny lub spersonalizowana agenda uczestnika). Przygotowanie projektu jest niezwykle proste.
Rys. Gotowy system rejestracji uczestników CONREGO posiada funkcjonalność, za pomocą której tak zaprojektowana i spersonalizowana wejściówka może być generowana automatycznie i dołączana do e-mailowego potwierdzenia rejestracji dla każdego z uczestników.
Zalety:
Wady:
Druk na imprezie: w całości lub tylko dane uczestnika, jeśli karty A4 zostaną przedrukowane wcześniej projektem graficznym wejściówki/identyfikatora.
Koncepcję tę zastosowaliśmy po raz pierwszy w 2016 roku. Polega ona na wykorzystaniu dowolnej metody druku identyfikatora oraz nanoszeniu danych uczestnika na etykiety samoprzylepne, które w różnych formatach można z łatwością wkomponować w dobrze przygotowany projekt identyfikatora. Etykiety samoprzylepne drukowane są na drukarkach termicznych, np. Brother. Całość odbywa się automatycznie, jeśli wykorzystamy do tego funkcjonalny system rejestracji - w przypadku CONREGO będzie to moduł recepcji konferencyjnej.
Zalety:
Wady:
Druk na imprezie: tylko dane uczestnika.
Zobacz jak wygląda druk identyfikatorów na bazie etykiet samoprzylepnych w praktyce:
Na zakończenie przedstawiamy tabelę, w której zamieściliśmy wszystkie omówione nośniki i metody druku.
Typ identyfikatora | Sztywność | Etui PCV | Przedruk tła graficznego przed wydarzeniem | Koszt produkcji 1000 szt. wraz z mat. ekspl. (netto) | Koszt zakupu drukarki (netto) |
---|---|---|---|---|---|
Papierowe bez laminatu | średnia | wskazane | wymagany | 1 000 - 1 500 zł | 500 - 700 zł |
Papierowe laminowane | wysoka | zbędne | wymagany | 1 000 - 1 500 zł | brak możliwości wykorzystania drukarki |
Karty plastikowe | bardzo wysoka | zbędne | opcjonalny | 1 500 - 2 500 zł | 2 900 - 20 000 zł |
Taśmy termotransferowe | niska | wymagane | wymagany | 1 500 - 2 000 zł | 1 300 - 3 800 zł |
Wejściówki A4/A6 | bardzo niska | wymagane | opcjonalny | 300 - 500 zł | 500 - 700 zł |
Etykiety samoprzylepne | zależy od identyfikatora | zależy od identyfikatora | wymagany | Koszt produkcji identyfikatorów + 280 zł | 250 - 500 zł |
Czy teraz już wiesz, który rodzaj identyfikatorów wybrać?
Tomasz Chrościechowski