3 sposoby szybkiego pozyskiwania uczestników wydarzenia
Ruszasz z wydarzeniem i zaczynasz modlić się o to, by ktoś kupił bilet? Sam przyznaj - to nie najlepsza strategia. Lepiej sprawdź skuteczne metody szybkiego pozyskiwania uczestników.
Ruszasz z wydarzeniem i zaczynasz modlić się o to, by ktoś kupił bilet? Sam przyznaj - to nie najlepsza strategia. Lepiej sprawdź skuteczne metody szybkiego pozyskiwania uczestników.
Opanuj je i przekonaj się, że organizacja wydarzeń może być jeszcze prostsza.
Kiedy już masz zaplanowany cały event i działa już strona internetowa konferencji, nadchodzi czas naboru uczestników. Zmotywowanie kogokolwiek do udziału w wydarzeniu nie jest wcale błahą sprawą. Na szczęście są narzędzia działające jak „drivery” motywacyjne. Mogą one przybierać różne formy, bo każdego z nas motywuje coś innego. Omówmy sobie więc te sposoby i wyjaśnijmy, dlaczego pomagają szybciej sprzedać event.
Lubimy dostawać nagrody, a taką stanowi niższa cena za wcześniejszą rejestrację. Każdy, kto skorzysta z takiej ograniczonej czasowo opcji, może mieć poczucie wygranej, bo przecież wykazał się sprytem, szybkością, a przy okazji zakupił bilet taniej od innych.
Ten mechanizm psychologiczny świetnie się sprawdza. Abyś mógł go wprowadzić do swojego wydarzenia, upewnij się, że Twój system rejestracji posiada funkcjonalność gradacji cen w zależności od terminu rejestracji. Dla przykładu, nasz system rejestracji umożliwia przypisanie dowolnej liczby przedziałów czasu dla każdego punktu agendy oferowanego w procesie rejestracji. Każdemu z przedziałów czasowych odpowiada osobny cennik. Tym sposobem dajesz potencjalnemu uczestnikowi zróżnicowaną ofertę i co ważne szczególnie dla Ciebie jako organizatora – proces takiego zróżnicowanego modelu sprzedaży wejściówek na konferencję opartego na trójstopniowym cenniku Early Bird, Regular Price i Last Minute - działa automatycznie.
Kody rabatowe to dla przyszłych uczestników wydarzenia kolejny powód do decyzji o zakupie biletów. Oszczędność pieniędzy, czy powszechnie używane określenie „okazja” będzie tu istotnym motywatorem. Takie zniżki powinny napędzić sprzedaż zaraz po otwarciu rejestracji. Zwróć uwagę, by mechanizm obsługi kodów rabatowych był elastyczny i funkcjonalny. Co to oznacza?
To Ty decydujesz w jakim czasie, na jakim poziomie procentowym oraz które elementy mają zostać objęte kodem rabatowym i jak wiele razy można go zastosować.
Prawo do bezpłatnego udziału w płatnej sesji może być bodźcem do szybkiej rejestracji na wydarzenie. Szczególnie jeśli zaoferujesz to np. tylko dziesięciu pierwszym osobom. Szybka rejestracja dziesięciu uczestników - gwarantowana. Jeśli korzystasz z dobrego systemu rejestracji powinieneś mieć możliwość kontrolowania limitów dla każdego punktu programu. Wówczas z łatwością oznaczysz bonusowy element.
Z pewnością cały proces usprawni stosowanie dodatkowych motywatorów. Przetestuj je! Nie zapomnij też o funkcjonalnym systemie rejestracji oraz bieżącej i indywidualnej komunikacji z uczestnikami. Jako organizator zadbaj o to, by każdy uczestnik mógł skontaktować się z Tobą i porozmawiać z odpowiednio przygotowanym pracownikiem telefonicznie lub za pośrednictwem udostępnionego na stronie wydarzenia chatu online. Pamiętaj też o wykorzystywaniu email marketingu do komunikacji z uczestnikami.
Mamy nadzieję, że niezależnie od tego, czy z pomocą bożą, czy naszą – wejściówki na Twoje wydarzenia będą rozchodzić się jak świeże bułeczki. Życzymy powodzenia i wymarzonej frekwencji!
Tomasz Chrościechowski