– Branding nie musi być ładny, ma być skuteczny – przekonuje w książce Michał Ulidis, Creative Partner w Publicon i wykładowca na Uniwersytecie SWPS. – Przychodząc do agencji, projektując własną markę pamiętaj, że branding ma działać na klientów, Twoich klientów. Niekoniecznie na Ciebie, Twoich znajomych, czy Twoją „drugą połowę”. Oczywiście pod warunkiem, że nie jesteście docelowym klientem, kluczowym interesariuszem swojej oferty, ale nawet wówczas nie jesteście jedynym, ani reprezentatywnym przedstawicielem tego grona.
Autor rozdziału Jak budować marki, które angażują? tłumaczy krok po kroku, jak zabrać się za projektowanie brandu i jakie narzędzia do tego wykorzystać. I właśnie w tej konwencji – poradnikowej, wzbogaconej o checklisty i przeglądy narzędzi – została utrzymana książka „Turn Your Public On. Jak projektować angażującą komunikację: public relations, branding, social media”. Każdy rozdział został napisany przez innego pracownika agencji, specjalizującego się w różnorodnych narzędziach.
W publikacji przeczytamy o całym spektrum obszarów, które składają się na wizerunek marki. Od określania grupy docelowej, badań, planowania kampanii, aż po fotografię, język i media społecznościowe. Nie zabraknie też porad dotyczących współpracy z klientem i agencją.
– Relację z klientem powinniśmy budować z poziomu eksperta. Być doradcą, który wskaże odpowiednie rozwiązanie i sprawi, że dany problem komunikacyjny zostanie zażegnany w najlepszy możliwy sposób. Dlatego poświęć klientowi całą swoją uwagę. Słuchaj tego, co mówi, a nie jak mówi, i nie wyciągaj pochopnych wniosków – radzi Katarzyna Pastuszka, Managing Partner w Publicon i wykładowczyni na Uniwersytecie SWPS.
„Turn Your Public On. Jak projektować angażującą komunikację: media relations, branding, social media” można nabyć na stronie turn.publicon.pl.
Patronat medialny nad książką objął Sprawny Marketing i OOH Magazine.
Partnerami publikacji są: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Olesiński & Wspólnicy, Sotrender, Brand24 i CONREGO.
Agata Borek