Wiadomości SMS w komunikacji z uczestnikami eventu

Strona internetowa konferencji, kampanie mailingowe, media społecznościowe, powiadomienia push z aplikacji mobilnych to mnóstwo kanałów komunikacji z uczestnikami, ale czy wszystkie?

Wiadomości SMS w komunikacji z uczestnikami eventu

Organizatorzy wydarzeń stale poszukują nowych, innowacyjnych rozwiązań. Niekiedy jednak innowacja może oznaczać proste rozwiązania, bazujące na technologiach, które obecne są już od lat. Sedno w tym, by powiązać je ze sobą w taki sposób, aby finalnie oferowały całkiem nowe możliwości.

Skuteczna komunikacja przed wydarzeniem…

Sprawdzonym i z powodzeniem wykorzystywanym od lat rozwiązaniem jest prowadzenia kampanii mailingowych za pomocą funkcji wbudowanych w system rejestracji online. W ten sposób skutecznie skomunikujemy się z uczestnikami, a jest to – o czym powinien wiedzieć każdy świadomy organizator – jeden z kluczy do sukcesu przy organizacji eventów. Dzięki systemowi rejestracji drogą mailową będziemy w stanie wysłać wszelkiego rodzaju potwierdzenia i przypomnienia oraz dokumenty takie jak faktury, wejściówki oraz bilety. Komunikacja z uczestnikami będzie zautomatyzowana i błyskawiczna.
I o to wszakże nam chodzi.

…oraz w jego trakcie

O ile jednak ten sposób komunikacji świetnie sprawdza się przed wydarzeniem, tak w jego trakcie stanowi metodę niedoskonałą. Powód jest prosty – gość może nie odczytać naszej wiadomości mailowej, prawdopodobnie jednej z wielu, które przyjdą na jego skrzynkę podczas prelekcji lub przerwy lunchowej. Zanim więc okaże się, że z powodu naszego niedopatrzenia uczestnicy przegapili ważne komunikaty, warto wiedzieć, że istnieje proste rozwiązanie, które temu zapobiegnie. Nie zapominajmy o wiadomościach SMS! Wywołują one sygnał dźwiękowy, docierają błyskawicznie i pozwalają przekazać w skrócie wszystkie najważniejsze informacje, jak na przykład tę o nadchodzącej za 15 minut sesji tematycznej. Brzmi wspaniale, pytanie jednak – w jaki sposób optymalnie wykorzystać możliwości komunikacji SMS-owej? Jak uniknąć konieczności eksportowania i importowania bazy danych? O tym właśnie poniżej.

Integracja CONREGO i REDLINK

REDLINK jest platformą automatyzującą komunikację SMS, dzięki której w prosty sposób dotrzesz z komunikatem do wybranej grupy odbiorców. Przewagą REDLINK jest intuicyjność rozwiązań, elastyczność oferty i stała współpraca ze wszystkimi polskimi operatorami GSM, dzięki czemu możesz skorzystać z najwyższej jakości infrastruktury w niezwykle atrakcyjnej cenie.

Już wiele lat temu zintegrowaliśmy nasz system rejestracji uczestników wydarzeń z platformą REDLINK, dzięki czemu możesz prowadzić kampanie SMS w dowolnej chwili, na bazie rekordów w systemie do obsługi konferencji. Integracja pozwala także zaoszczędzić mnóstwo czasu, który w przeciwnym razie trzeba by poświęcić na eksport bazy uczestników z CONREGO i jej import do REDLINK.

Po integracji obu systemów pojawia się również możliwość automatycznej wysyłki wiadomości sytuacyjnych:

O czym warto pamiętać?

Wiadomości SMS mogą być dystrybuowane w taki sposób, by zamiast numeru telefonu nadawcy pojawiał się specjalny nagłówek. Jego ograniczeniem jest liczba znaków – maksymalnie 11 liter i/lub cyfr. W większości przypadków wystarcza to jednak, by w treści nagłówka przekazać odbiorcy nazwę eventu lub własny brand!

Co więcej, panel REDLINK zapewnia Ci dostęp do pełnej statystyki dostarczalności i analizy kliknięć w linki osadzone w wysyłanych przez Ciebie wiadomościach SMS.

Wierzymy, że zebrane tu informacje będą dla Ciebie inspiracją przy organizacji kolejnej konferencji, kongresu lub szkolenia. Bez względu na to, jak dobrze zorganizujesz swoje wydarzenie, pamiętaj o skutecznej komunikacji z uczestnikami, bo to od niej zależy odbiór efektu końcowego.

Tomasz Chrościechowski