10 sposobów na idealną stronę wydarzenia

Strona internetowa wydarzenia to wizytówka i narzędzie promocyjne z dużym potencjałem. Jak dobrze go wykorzystać, a przynajmniej nie zaprzepaścić?

Ta instrukcja krok po kroku wskaże Ci, w jaki sposób powinna zostać przygotowana marketingowo skuteczna strona wydarzenia, która buduje jego profesjonalny wizerunek, wzbudza zaufanie do organizatora wśród potencjalnych uczestników, generuje większy ruch a docelowo satysfakcjonujący poziom sprzedaży biletów. Zaczynamy!

#1 Wygląd strony

Twoje wydarzenie będzie oceniane już z poziomu odwiedzin na Twojej stronie. Dlatego szablon ma tak duże znaczenie. Jego słaby wygląd może sugerować niski budżet (niskobudżetowa strona=niskobudżetowe wydarzenie), brak profesjonalizmu, brak wyczucia estetyki, niedbalstwo. Wystrzegaj się przed tym i miej z tyłu głowy przeświadczenie, że to, jak prezentuje się sama strona wydarzenia, będzie mieć wpływ na ocenę całego przedsięwzięcia.

#2 Funkcjonalność

Funkcjonalność to zaraz po wyglądzie kwestia, która determinuje chęć dłuższego pozostania na stronie lub chęć ucieczki. Nie zmuszaj swoich czytelników do drugiej opcji. Zadbaj o odpowiedni kontrast poprzez odróżnienie koloru tekstu od koloru tła. To oznacza jasny tekst na ciemnym tle i odwrotnie. Dzięki temu zabiegowi goście na stronie nie będą męczyć swojego wzroku podczas wyszukiwania informacji. Kolejna sprawa to wybór czcionki. Najlepiej kieruj się zasadą rozsądku i minimalizmu. Pamiętaj też o intuicyjnej nawigacji. Im prościej ta strona wygląda i działa – tym lepiej.

#3 Niezbędne informacje

Co za dużo, to niezdrowo, lecz idealna strona wydarzenia powinna charakteryzować się tym, że jej użytkownik w szybki sposób dotrze na niej do niezbędnych i konkretnych informacji. Tego przecież poszukuje. Dlatego na samym początku strony powinny się znaleźć podstawowe informacje jak nazwa wydarzenia oraz jej data i miejsce.

W dalszej części powinien znaleźć się również:
✔   odnośnik do rejestracji,
✔   warunki uczestnictwa (do których może być podlinkowany regulamin rejestracji na event),
✔   program konferencji,
✔   informacja o organizatorze wraz z danymi kontaktowymi.

Opcjonalnie na swojej stronie możesz zamieścić także:
✔   informacje o prelegentach,
✔   mapę z lokalizacją konferencji i wydarzeń towarzyszących,
✔   licznik pokazujący czas pozostały do rozpoczęcia konferencji i/lub zamknięcia rejestracji,
✔   podstronę, na której po zakończeniu konferencji będzie można opublikować galerię oraz ewentualne materiały do pobrania,
✔   rekomendacje osób, które wzięły udział w poprzednich edycjach wydarzenia.

#4 Landing page?

Przy tworzeniu idealnej strony pojawia się też pytanie, czy ma to być rozbudowana strona z kilkoma podstronami, czy może lepsza będzie landing page, czyli strona pozbawiona dodatkowych zakładek. Warto zatem już na wstępie dobrze przemyśleć kwestię ilości informacji i podzielić je tematycznie. Niekiedy lepiej zdecydować się na landing page, by uniknąć budowania strony, na której zakładki mają zbyt małą ilość treści lub gdzie na siłę uzupełnia się je niekoniecznie istotnymi informacjami.

#5 Responsywność

O co chodzi z tą responsywnością? To jakaś moda w temacie stron internetowych? Absolutnie nie! Dostosowanie sposobu wyświetlania strony do dostępnych przeglądarek (Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer, Microsoft Edge, Safari, Opera itp.) oraz do urządzeń o różnej wielkości (komputer, tablet, telefon komórkowy) ma wielkie znaczenie. Brak responsywności będzie jedną z głównych przyczyn opuszczania Twojej strony wydarzenia. Choćby było idealne w warstwie wyglądu, funkcji i treści – eksplorowanie jej np. na telefonie będzie męczarnią.

Przystosowanie Twojej strony do urządzeń mobilnych możesz przetestować za pomocą bezpłatnego narzędzia PageSpeed Insights. ( https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/)

#6 Adres strony

Postaraj się też, by Twoja strona miała możliwe jak najprostszy adres. Idealnie gdyby Twoja domena pokrywała się choć w części z nazwą samego wydarzenia. Chodzi o to, by potencjalny uczestnik łatwo zapamiętał stronę i nie miał potem problemu z jej odszukaniem.

#7 Lepsza widoczność w internecie

By zapewnić lepszą widoczność strony wydarzenia w internecie i więcej odwiedzin wykonaj podstawowe czynności:
✔   twórz przyjazne adresy URL,
✔   w treści na stronie oraz w linkach wewnątrz strony dodawaj słowa kluczowe (używanie słów kluczowych, które przynoszą ruch oznacza większą widoczność treści w wyszukiwarkach),
✔   dodawaj ALTy do obrazków.

#8 Postaw na video

Czy wiesz, że mózg przetwarza informacje wizualne 60 tysięcy razy szybciej niż tekstowe? O ile szybciej przetwarzany będzie film w stosunku do samych grafik, czy zdjęć? Tego nie wiemy, ale wiemy, że umieszczenie wideo na stronie:
✔   w atrakcyjny sposób zaprezentuje wydarzenie,
✔   zatrzyma użytkownika na dłużej,
✔   zwiększy konwersję,
✔   ma wpływ na decyzje zakupowe (osoby mają większą skłonność do zakupu po obejrzeniu wideo na stronie).

#9 CTA

CTA, czyli z ang. "call to action” to przycisk z wezwaniem do działania. Pamiętaj o takich elementach na swojej stronie. Nie każ czytelnikowi zastanawiać się, co ma zrobić. Używaj przycisków typu „REZERWUJ BILET”, „ZAREJESTRUJ SIĘ TERAZ!”. Nie chciałbyś chyba doprowadzić do sytuacji, gdzie czytelnik podejmuje decyzję o uczestnictwie w wydarzeniu i z powodu braku odnośnika do rejestracji – opuszcza Twoją stronę.

#10 Udostępniaj

Na koniec pozostaje Ci zdobywanie ruchu na stronie poprzez udostępnianie jej w różnych kanałach. Do dyspozycji masz Facebook, LinkedIn, Google+, grupy na wszystkich wymienionych kanałach. Jeśli uda Ci się wspomniane wcześniej wideo – opublikuj je na YouTube, a w opisie wstaw nazwę strony poświęconej wydarzeniu. Dziel się na prywatnych profilach i stronach fanowskich oraz firmowych. Wykorzystaj ich potencjał! Chwal się! W końcu tyle się napracowałeś ☺


Pamiętaj, że strona wydarzenia to Twoja wizytówka. By była zachęcająca, warto korzystać z podanych sposobów i sukcesywnie wdrażać je na własnej stronie. Powodzenia!

Udostępnij znajomym

Zapisz się do newslettera CONREGO i zdobywaj wiedzę!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, adresu e-mail) zawartych w zgłoszeniu na newslettera, w związku z art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Oświadczam, że zapoznałem się z treścią i akceptuję regulamin newslettera CONREGO.
Ta strona korzysta z cookies aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce: Polityka cookies Akceptuję