Eventy online z CONREGO: Wirtualne targi
Chcesz zorganizować targi w wersji online? Świetnie! W tym artykule przedstawiamy przykładową realizację.
Chcesz zorganizować targi w wersji online? Świetnie! W tym artykule przedstawiamy przykładową realizację.
Cześć! Witam w nowej serii artykułów na naszym blogu. Konferencje online omawialiśmy już w innych artykułach, ale tym razem skupimy się na tym, jak platforma CONREGO Live może pomóc w realizacji założonego wydarzenia. Na przykład dzisiaj zakładamy, że chcesz zorganizować targi z wystawcami. Przedstawię, jak takie wydarzenie może wyglądać dla uczestnika i co dostaje wystawca.
Tradycyjne targi mają bardzo proste założenia. W hali znajdują się mniejsze i większe stoiska wystawców, którzy prezentują swoje produkty i usługi oraz rozmawiają z zainteresowanymi, przekonując do zakupu. Czasami oprócz stoisk organizuje się scenę główną (lub kilka scen), gdzie materiał prezentowany jest według wcześniej ustalonego harmonogramu. Na scenie często przedstawia się plebiscyty, rozmowy o branży, ale również większe i istotniejsze prezentacje wystawców.
Mamy zatem dwa rodzaje “pokojów”:
CONREGO Live pozwala na udostępnienie uczestnikom wielu pokojów w interfejsie konferencyjnym:
Uczestnik może swobodnie przemieszczać się pomiędzy pokojami, przeglądać ofertę wystawców, lub po prostu oglądać scenę główną.
Jeśli chodzi o stoiska, dysponujemy rozwiązaniem, dzięki któremu w pokoju głównym uczestnik może posłuchać prezentacji ogólnej, a jeśli wyrazi chęć rozmowy, przejść do spotkania jeden na jeden z przedstawicielem firmy. Działa to tak, że uczestnik wchodzi do pokoju i ogląda zapętloną prezentację lub stream od wystawcy. Jeśli napisze na czacie, że jest zainteresowany (polecamy czat, bo połączenie głosowe z kilkoma uczestnikami wprowadzi chaos), host przenosi go do wolnego pokoju z przedstawicielem, gdzie już w trybie audio-video mogą porozmawiać o szczegółach oferty.
Takie stoisko może wymagać zaangażowania większej liczby osób, np. 6 (1 host i 5 reprezentantów), jednak jest to jedyny sposób na zagwarantowanie skutecznej komunikacji. W środowisku wirtualnym nie możemy polegać na naturalnych mechanizmach rozmowy, dzięki którym nawet w większej grupie każdy mówi po kolei. Dlatego też musimy stworzyć środowisko, w którym nie potrzebujemy tych mechanizmów. Rozmowa jeden na jeden jest właśnie takim środowiskiem.
Co więcej, pokój do rozmowy jeden na jeden może prezentować bardziej szczegółowe informacje o produkcie. Zgodnie z zasadami komunikacji marketingowej najpierw możemy pokazać uczestnikom ogólny zarys oferty, a dopiero później szczegóły.
Oczywiście że nie. Wystawcy woleliby mieć więcej przestrzeni na pokazywanie swoich produktów i projektów. Uczestnicy woleliby z każdej strony być otoczeni interesującymi ich rzeczami, doświadczyć atmosfery targu i porozmawiać z innymi uczestnikami. Jednak z racji na ograniczające nas środowisko, jest to rozwiązanie optymalne.
Niedługo omówimy wykorzystanie platformy CONREGO Live do zorganizowania innego typu wirtualnych konferencji.
Łukasz Krawczuk