Mamy konferencje online!
Coraz więcej organizatorów wydarzeń decyduje się na przeniesienie swoich konferencji do internetu. Trudno im się dziwić - w ogromnej większości przypadków jest to rozwiązanie lepsze niż odwołanie wydarzenia.
Coraz więcej organizatorów wydarzeń decyduje się na przeniesienie swoich konferencji do internetu. Trudno im się dziwić - w ogromnej większości przypadków jest to rozwiązanie lepsze niż odwołanie wydarzenia.
Uznaliśmy więc, że należy odpowiedzieć na nowe potrzeby rynku i zaczęliśmy szukać platformy do wideokonferencji, z którą moglibyśmy zintegrować nasz system rejestracji. Jako że doskonale znamy potrzeby organizatorów i jesteśmy świadomi wyzwań stawianych przez nowy format, dokładnie wiedzieliśmy, jakich funkcji oczekujemy. Braliśmy pod uwagę kilka rozwiązań, jednak ostatecznie zdecydowaliśmy się na integrację z systemem, który przede wszystkim umożliwia zarówno uczestnictwo jak i prowadzenie wykładu bez instalacji dodatkowego oprogramowania. To bardzo istotne, żeby nie utrudniać uczestnikowi korzystania z platformy. Była to dla nas kluczowa zaleta, ale oczywiście nie jedyna.
Równie ważna była dla nas możliwość zabezpieczenia konferencji przed nieautoryzowanym dostępem. O ile klasyczne webinaria mają na celu zebranie jak największej ilości widzów w celu jak najszerszej dystrybucji wiedzy, to do grona konferencji online coraz częściej dołączają wydarzenia nastawione na sprzedaż wiedzy. Tutaj właśnie pojawia się konieczność zabezpieczenia dostępu do transmisji.
Prawdopodobnie nigdy nie będziemy w stanie upewnić się, że uczestnik nie udostępnia swojego ekranu albo nie zaprosił do siebie kolegi, jednak nie znaczy to, że powinniśmy wszystko pozostawić przypadkowi. Dzięki zastosowaniu unikatowych kluczy do transmisji przypisanych bezpośrednio do każdego uczestnika oraz technologii Single Sign-On możemy zagwarantować, że na transmisję przeznaczoną dla danego uczestnika wejdzie tylko jedna osoba.
Następnym kryterium były funkcje dla prelegentów. Oczywiste, że niezbędna jest możliwość zaprezentowania i udostępnienia plików PDF, Power Point, Word i innych. Można też wyświetlić klip z YouTube czy Vimeo. Wiedzieliśmy też, że z racji formatu webinarium potrzebujemy funkcji nastawionych na interakcję.
Na wydarzeniu offline mamy ten komfort, że uczestnik jest osobiście i nie ma aż takiej swobody. Jeśli jest na sali, cała jego uwaga jest skupiona na prezentacji. Natomiast w przypadku wydarzenia online, każdy uczestnik jest zawsze jedynie dwa kliknięcia od facebooka i jeden obrót głowy od brudnych naczyń czy ekspresu z kawą. Dlatego też trzeba go zainteresować, zachęcając do interakcji. Możemy poprosić uczestników o udział w ankiecie wyświetlonej bezpośrednio w ramach transmisji, zadawać prowokujące dyskusję pytania na czacie albo zaproponować włączenie mikrofonu i zadanie prelegentowi pytania na żywo. Jest to zdecydowanie bardziej angażujące niż samo oglądanie.
Niezwykle cenna okazała się jedna z opcji dodatkowych, czyli wyświetlanie streamu audio wideo przesyłanego ze studia telewizyjnego zajmującego się realizacją transmisji. Wygląda to bardzo profesjonalnie, a koszty i tak będą znacznie niższe niż w przypadku wydarzenia offline. Co więcej, studio może dodać opóźnienie pomiędzy obrazem rzeczywistym a wyświetlanym na webinarium. Może mieć to znaczenie, gdy chcemy dać sobie więcej czasu na reakcję w przypadku problemów. Dwie kolejne opcje dodatkowe to możliwość nagrywania webinarium (max. 6 godzin) i możliwość późniejszego udostępnienia go uczestnikom.
Jeśli planujesz organizację wydarzenia online i chcesz sprawdzić, czy nasza platforma na konferencje online odpowiada Twoim potrzebom, napisz maila na support@conrego.com! Umówimy się na prezentację, podczas której porozmawiamy o Twoich potrzebach i szczególowo omówimy funkcje naszego systemu.