Najczęściej wykorzystywaną metodą przyjmowania płatności jest zwykły przelew bankowy. Taka forma rozliczeń nie wymaga integracji z żadną platformą zewnętrzną i nie generuje kosztów ewentualnych prowizji od transakcji. Może się jednak okazać, że uczestnicy organizowanej konferencji są z zagranicy. W takiej sytuacji znacznie wygodniejszym rozwiązaniem jest udostępnienie rozliczeń za pomocą karty kredytowej.
Karta kredytowa
Płatności w oparciu o karty kredytowe są szczególnie zalecane w sytuacji, w której uczestnicy pochodzą z innego kraju. W ich przypadku koszty przelewów mogą być bardzo wysokie i trudno jest egzekwować ich pokrycie przez płatnika, w efekcie czego koszty pokrywa odbiorca. Obsługa płatności kartami kredytowymi obciążona jest prowizją operatora, lecz jest ona kosztem przewidywalnym w przeciwieństwie do prowizji banków, które nie realizują przelewów (np. w systemie SEPA w przypadku Unii Europejskiej). Niemal wszystkie instytucje płatnicze umożliwiają przyjmowanie płatności kartami kredytowymi VISA i MasterCard. Jeśli jednak przewidujesz, że goście będą chcieli realizować płatności kartami American Express, nie zapomnij zapytać operatora o taką możliwość, ponieważ nie jest to usługa standardowa. Bez względu na to, jaką instytucję płatniczą wybierzesz, upewnij się, czy system rejestracji uczestników umożliwia integrację z wybranym systemem płatniczym.
Szybki przelew
Z doświadczenia wiem, że głównymi użytkownikami tzw. szybkich przelewów są klienci indywidualni, ponieważ najczęściej przedstawiciele firm i organizacji sektora publicznego nie posiadają dostępu do kont bankowych pracodawcy. Podobnie jak w przypadku kart kredytowych, udostępnienie tej metody wymaga integracji systemu rejestracji uczestników z systemem wybranej instytucji płatniczej.
Inne metody płatności
Coraz większą popularnością w Polsce cieszą się transakcje realizowane przez PayPal, Stripe czy Braintree. Integracja modułu umożliwiającego sprzedaż wejściówek na konferencje z wspomnianymi platformami płatności elektronicznych jest szybka i łatwa podobnie jak użytkowanie tych platform. Koszty prowizji mogą się jednak znacznie różnić w porównaniu do krajowych instytucji płatniczych. Na pewno warto rozważyć operatorów globalnych, jeśli na wydarzenie będą się rejestrować goście z całego świata.
CONREGO jako jeden z pierwszych systemów rejestracji udostępnia również łatwą integrację procesu rejestracji z platformą umożliwiającą płatności kryptowalutą Bitcoin.
Płatności podczas wydarzenia
Jeśli z jakiegoś powodu rozważasz przyjmowanie płatności podczas wydarzenia, musisz mieć na uwadze, że ta metoda rozliczeń wymaga zastosowania kasy fiskalnej dla płatności od uczestników indywidualnych realizowanych w gotówce lub terminali płatniczych dla płatności kartą kredytową. Procesowanie płatności podczas wydarzenia i przygotowanie niezbędnej infrastruktury są bardzo czasochłonne i wymagają przeszkolonego personelu recepcyjnego.
Integracja płatności elektronicznych z systemem rejestracji CONREGO
System CONREGO oferuje łatwą integrację z największą paletą bramek płatniczych następujących operatorów:
- Tpay,
- PayU,
- DotPay,
- PayPal,
- eCard,
- FirstData,
- Przelewy24,
- Paylane,
- Blue Media,
- PayPal,
- Stripe,
- Braintree,
- Blockchain.com.
Podpisz umowę z jednym z operatorów, a uzyskasz dane konfiguracyjne, które wprowadzisz w konfiguracji systemu rejestracji. Wiedz jednak, że decyzję o współpracy z dowolnym operatorem należy podjąć jak najwcześniej, ponieważ procedury weryfikacyjne firm i procesowanie umów może zająć aż 2 do 5 tygodni. Oferujemy jednak alternatywę dla organizatorów, którym zależy na czasie i wygodzie - obsługa sprzedaży wejściówek to jedna z usług, które świadczymy od początku naszej działalności.
Tomasz Chrościechowski