Jak angażować uczestników w promocję eventu?
Sprzedaż wejściówek na wydarzenie to główny cel każdego event managera. Co zrobić, by go osiągnąć? To bardzo proste – zaangażuj do pomocy uczestników.
Sprzedaż wejściówek na wydarzenie to główny cel każdego event managera. Co zrobić, by go osiągnąć? To bardzo proste – zaangażuj do pomocy uczestników.
Wyobraź sobie świat, w którym najważniejszy przekaz marketingowy płynie z reklam prasowych, spotów radiowych, billboardów i reklam telewizyjnych. Poczta pantoflowa działa, lecz z dużymi ograniczeniami. Brzmi znajomo, prawda? Tak, to nasz świat, tyle że… on właśnie przeminął. A wraz z nim powinna przeminąć Twoja stara strategia marketingowa.
Czy wiesz, że aktywni użytkownicy mediów społecznościowych na świecie to aż 3,8 miliarda osób? Od 2015 roku ich liczba wzrosła o 178%, czyli niemal trzykrotnie. Wniosek nasuwa się sam – trzeba to wykorzystać. W tym artykule proponujemy cztery taktyki, które Ci w tym pomogą.
Czy Twoi goście mogą sprzedawać bilety za Ciebie? Oczywiście, że tak. O to właśnie w tym wszystkim chodzi!
Kojarzysz termin FOMO? Nie? A znasz osoby, które co kilka minut zerkają na telefon, sprawdzają powiadomienia i wiadomości na Facebooku? To właśnie lęk przed tym, że coś nas ominie, że nie ma nas tam, gdzie coś się dzieje – ang. FEAR OF MISSING OUT. Jako organizator powinieneś to wykorzystać i zaprosić gości do dzielenia się tym, co właśnie robią: co kupują, gdzie byli, jak będą się bawić.
Twoja platforma sprzedaży wejściówek powinna umożliwiać ich zakup za pomocą kilku kliknięć. I przede wszystkim: nie możesz zapomnieć o przyciskach umożliwiających szybkie udostępnienie wydarzenia w mediach społecznościowych. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn... to właśnie za pomocą tych platform Twoi goście będą zapraszać innych.
Niestety, nie tylko Ty znasz powyższą taktykę. Media społecznościowe są wprost zalewane różnego rodzaju informacjami. Jak przebić się w tym tłoku? Przede wszystkim musisz dostarczyć treści, które z punktu widzenia Twoich gości są warte udostępniania. Wejdź w skórę uczestnika i pomyśl, jakim materiałem chciałby podzielić się ze znajomymi i followersami. To klucz do zrozumienia, jakich treści powinieneś generować najwięcej.
W mediach społecznościowych obrazy działają lepiej niż tekst, dlatego pamiętaj, aby przygotować zdjęcia i wideo pokazujące wyjątkowość Twojego eventu. Przeprowadź także analizę, aby określić, które obrazy zyskują największą interakcję z publicznością. To właśnie ona przekłada się na sprzedaż wejściówek.
To znana i często używana taktyka. Coś jest dostępne wyłącznie przez krótki czas? To oznacza, że musi być unikatowe. Użyj Twittera jako platformy do ogłoszenia jednogodzinnej wyprzedaży. To ostatnia szansa, by się zgłosić! A cena po obniżce jest kusząca… Oczywiście nie zapomnij o odpowiednim hashtagu i kilku kolejnych tweetach, tak aby podkręcić atmosferę. Na koniec sprawdź swoją sprzedaż i pomyśl, ile właśnie zaoszczędziłeś, wybierając prostą i bezpłatną opcję tweeta zamiast tradycyjnej kampanii marketingowej.
Tomasz Chrościechowski